Kouř
Práce pro volné sdružení amatérských souborů Pražská pětka vizualizovaly patetickou hyperbolu, jíž divadla reagovala na bezvýchodnost režimu a nesoulad skutečnosti a proklamací, kde slova nic neznamenají, ale všechno může být použito proti vám. Zatímco ocelárna Skřivánků na niti byla místem lyriky a tragédie, výsměšné přehrávání a pitvoření ve fabrice muzikálu Kouř Tomáše Vorla odpovídalo už jen době, která sama byla fraškou. Křeč, název „baletní jednotky“, v níž Najbrt hrál a tančil, jakož i jeho kostrbatý, na originální typografii postavený styl, postihovaly společenský rozklad poměrně přesně. Velká, expresivní písmena trčela na všechny strany jako končetiny Haha Bimbi, občanským jménem Alžbětiny Prknářové, hrdinky Sklepem oblíbených Rychlých šípů. V jakémsi potvrzení vlastní absurdity se ale Kouř dostal do kin, až když země začínala s celkovým odsířením.
1991 Aleš Najbrt
Výroba odhadem až 14 dní, možnost tisku na velikosti S až XL
cena 400 CZK