Cesty k postmoderně
Výstava, kterou vyvrcholila liberalizační tendence v českém designu a umění, včetně jejích poloh „parodie, kamufláže, grotesky, sdílené vzpoury prostřednictvím osobních a lokálních mytologií a tragicko-komické mystifikace“, kombinace nesourodého a citace blízké divadlům Pražské pětky stejně jako Tvrdohlavým nebo tajnému uskupení B.K.S. Pavla Lva a Františka Skály, jak uvádějí autoři publikace Design v českých zemích 1900–2000, „nečekaně rezonovala v proměněné atmosféře a ‚ukázala objekty plné ironie a humoru‘, průnik dekorativních živlů, příliv nového hédonismu a estetiky bez zábran“. Mix dob, žánrů, hodnotových orientací, zakázkové a volné tvorby, nároků na diváka, vlivy Nevilla Brodyho, „poetická demonstrace individuality a ne-rozumu (emocionální, magické, exotické, ornamentální)“ stavěná proti funkcionalistickým ideálům zakrnělým v dysfunkčním sovětském plánování a expresivnost a emoce Najbrtovy individuální tvorby na plakátu předcházejí modernisticky jasné hierarchii informace, ke které se později téměř výhradně hlásí práce studia.
1990 Aleš Najbrt
Výroba odhadem až 14 dní, možnost tisku na velikosti S až XL
cena 400 CZK